Veelgestelde vragen

Werkwijze

De meest gestelde vragen over benVitaal hebben we handig verzameld in een overzicht. We hopen dat we jouw vragen op deze pagina beantwoorden. Mocht je vraag er niet tussen staan, neem dan gerust contact met ons op!

Neem contact op

Bedrijfsfitness

Het belastingvoordeel voor de medewerker is gelijk aan het percentage loonbelasting dat hij of zij afdraagt. In de meeste gevallen ligt dit percentage tussen de 40% en 49,5%

  • De uiterlijke aanmelddatum is de 20e van elke maand. Je bedrijfsfitness abonnement start op de 1e van de opvolgende maand, mits je werkgever je aanvraag heeft goedgekeurd. Een aanmelding na de 20e start een maand later op de 1e van de maand.

Sport je al bij de sportlocaties naar keuze dan kun je dit aan het einde van het aanmeldingstraject aanvinken (reeds lid), jouw huidig abonnement wordt dan automatisch omgezet in een bedrijfsfitnessabonnement zodat ook jij direct van het voordeel kunt gaan genieten. Je hoeft in dat geval eventuele inschrijf- en/of administratiekosten niet nogmaals op de sportlocatie te voldoen.

LET OP: er gaat een nieuwe contract vaste periode van start nadat je huidig abonnement is omgezet naar een bedrijfsfitness abonnement.

Nee, deze additionele kosten dien je rechtstreeks bij de sportlocatie te voldoen

Particuliere kortingen en/of acties komen te vervallen wanneer je een bedrijfsfitnessabonnement afsluit. Maar met tussenkomst van jouw werkgever profiteer je altijd van een fikse korting en doorlopende korting! In de meeste gevallen is deze korting zelfs hoger.

Jouw sportlocatie ontvangt een aanmeldbevestiging en zal het bedrag dat je privé teveel hebt betaald aan je restitueren.

Nadat jouw aanmelding succesvol is afgerond, ontvang je een bevestiging dat jouw aanvraag in behandeling is bij je werkgever. Zodra de werkgever je aanvraag heeft beoordeeld en verwerkt (voor akkoord) ontvang je een activatiemail waarmee je jouw persoonlijk Bedrijfsfitness account activeert en kunt beheren. Je aanmelding is dan al verwerkt. Je hoeft hier verder niets meer voor te doen. Ook jouw gekozen sportcentrum ontvangt bericht van jouw aanmelding.

Nee, je bent een abonnement aangegaan voor een contract vaste periode. Je kan dan niet opzeggen. Na deze contract vaste periode is het mogelijk je abonnement maandelijks op te zeggen. Bij het opzeggen van je abonnement moet je rekening houden met 1 volledige kalendermaand opzegtermijn. Je abonnement wordt beëindigd op de laatste kalenderdag van de maand.

Opzeggen kan door in te loggen met je accountgegevens via benefitsplein.nl. Bij je contractgegevens vind je de link www.benvitaal.nl/afmeldenabonnement. Lukt het niet om in te loggen stuur dan een mail naar bedrijfsfitness@benvitaal.nl. Wij helpen je om je account alsnog te activeren. Let op: je abonnement is definitief beëindigd als je een bevestiging hebt ontvangen met de einddatum van je contract. 

Nee, de tarieven mogen jaarlijks door de sportlocatie worden geïndexeerd (CBS indexering)

Nee, een opzegging dien je altijd bij benVitaal door te geven. Enkel bij een ontvangen bevestiging van benVitaal is je abonnement definitief beëindigd. Een opzegging die bij de sportlocatie kenbaar is gemaakt, verwerkt en bevestigd wordt niet met terugwerkende kracht door benVitaal verwerkt.

Nee, je bedrijfsfitness abonnement wordt automatisch verlengt. Je abonnement is vanaf dat moment maandelijks opzegbaar met 1 kalendermaand opzegmaand.

  • Als je uit dienst gaat wordt je bedrijfsfitness abonnement beëindigd op de laatste dag van de kalendermaand. Je ontvangt van BenVitaal informatie over de mogelijkheden om je abonnement om te zetten naar een Fit met Korting abonnement. Na omzetting ontvang je maandelijks een korting op het abonnementstarief. De voorwaarden om je abonnement om te kunnen zetten is dat jouw sportlocatie deze Fit met Korting tarieven bij benVitaal aanbiedt. Is dit niet het geval dan zet je zelf het abonnement voort bij jouw sportlocatie.

Ja dat kan bij zwangerschap, ziekte of verblijf in buitenland. De maximale termijn is 6 maanden. Opschorten wegens vakantie is niet mogelijk. De einddatum van je contract wordt opgeschoven met de duur van de opschorting. Een opschorting kan niet met terugwerkende kracht worden verwerkt. Je kunt een verzoek indienen via bedrijfsitness@benvitaal.nl Vergeet niet een zwangerschapsverklaring bij te voegen of een medische verklaring. Je mag de vertrouwelijke gegevens onleesbaar maken.

Ja een upgrade is altijd mogelijk! Een downgrade kan enkel wanneer jouw contract vaste periode is verstreken of wanneer de sportlocatie akkoord gaat met de downgrade. Je dient dan rekening te houden met een nieuwe vaste contractperiode.

Ja dat kan na je contract vaste periode. Houdt rekening met de volledige kalendermaand opzegtermijn. Om over te stappen naar een andere sportlocatie kan je een verzoek indien via bedrijfsfitness@benvitaal.nl

Gezinsleden kunnen niet samen met jou gebruik maken van een bedrijfsfitness abonnement. Ook het afsluiten van een gezinsabonnement is in de bedrijfsfitness variant is niet mogelijk. Je gezinsleden kunnen wel gebruik maken van een Fit met Korting abonnement. Voor meer informatie kan je een mail sturen naar bedrijfsfitness@benvitaal.nl

Bij verlaging van het brutosalaris kunnen onderstaande gevolgen optreden als gevolg van deelname aan bedrijfsfitness:
Een verlaging van het loon in het kader van de sociale verzekeringswet zoals WIA en WW.
Een verlaging van de grondslag voor de berekening van de diensttijdvrijstelling.
Mogelijk een verlaging van de grondslag voor de berekening van het pensioen en de uitdien hoofde verschuldigde premies; dit is afhankelijk van de wijze waarop de pensioengrondslag wordt vastgesteld. Onder voorwaarden is het mogelijk geen verlaging van de pensioengrondslag te realiseren. Voor meer informatie verwijzen wij naar de belastingdienst.
Een verlaging van het inkomen in het kader van inkomensafhankelijke subsidies zoals huurtoeslag/ tegemoetkoming in studiekosten.
Een verlaging van de grondslag voor vakantiegeld.

Stuur dan een mail naar bedrijfsfitness@benvitaal.nl of bel naar 043-3068066. Wij staan je graag te woord!

Fit met Korting (FMK)

Je kunt je aanmelden via de link die je werkgever van ons heeft ontvangen. Deze link is tevens te gebruiken voor inwonende gezinsleden. Heb je deze link niet ontvangen dan mag je contact opnemen met fitmetkorting@benvitaal.nl of 043-3068066

Het sportcentrum bepaald de korting op de tarieven. Deze tarieven zijn terug te vinden op www.fitmetkorting.nl via de optie ‘Zoek jouw Sportaanbieder’ en vervolgens de plaats waar je wilt sporten in te vullen. De sportcentra die een korting aanbieden worden vervolgens weergegeven.

Ja, ben je al lid van het sportcentrum, dan dien je dit aan te vinken tijdens het aanmeldproces bij de optie ‘reeds lid’. Jouw huidige lidmaatschap wordt dan door het sportcentrum beëindigd. Het Fit met Korting abonnement gaat vervolgens de 1e van de opvolgende maand van start. Eventuele inschrijfkosten worden niet meer in rekening gebracht. Houdt er rekening mee dat bij het afsluiten van een Fit met Korting abonnement een nieuwe contractuele periode van start gaat, afhankelijk van het gekozen tarief.

De uiterlijke aanmelddatum is de laatste dag van de maand om op de 1e van de opvolgende maand te starten. Het sportcentrum ontvangt de bevestiging van inschrijving zodra de aanmelding is verwerkt. Houdt er echter rekening mee dat bij het inschrijven aan het einde van de maand, de inschrijving wellicht niet direct door het sportcentrum is verwerkt.

Nee, deze additionele kosten worden ten alle tijden bij het sportcentrum afgerekend.

Je betaalt de abonnementskosten via automatische incasso aan benVitaal. Hiervoor geef je akkoord tijdens het aanmeldproces.

Ja, neem hiervoor contact op met je bank. Wij willen je er wel op wijzen dat benVitaal gerechtig is de gelden alsnog te vorderen indien de betaling onterecht niet is voldaan.

Nadat je de aanmelding hebt afgerond, ontvang je van ons een bevestiging dat je aanmelding in behandeling is. Zodra deze is goedgekeurd en definitief is verwerkt, ontvang je de activatiemail waarmee je jouw persoonlijk Fit met Korting account activeert en kunt beheren. Ook jouw gekozen sportcentrum ontvangt bericht van jouw aanmelding.

Je kunt als partner/gezinslid gebruik maken van een Fit met Korting abonnement als je woonachtig bent op hetzelfde adres. Het sportcentrum mag hier een controle op uitoefenen.

Via de sharelink die je partner/gezinslid heeft ontvangen. Deze link staat in de bevestigingsmail die je gezinslid heeft ontvangen na inschrijving of registratie bij benVitaal. Heb je geen sharelink die je kan gebruiken, neem dan contact op met benVitaal via fitmetkorting@benvitaal.nl of 043-3068066

Nee, je bent een abonnement aangegaan voor een contract vaste periode. Je kan dan niet opzeggen. Na deze contract vaste periode is het mogelijk je abonnement maandelijks op te zeggen. Bij het opzeggen van je abonnement moet je rekening houden met 1 volledige kalendermaand opzegtermijn. Je abonnement wordt beëindigd op de laatste kalenderdag van de maand.

Opzeggen kan door in te loggen met je accountgegevens via benefitsplein.nl. Bij je contractgegevens vind je de link www.benvitaal.nl/afmeldenabonnement. Lukt het niet om in te loggen stuur dan een mail naar fitmetkorting@benvitaal.nl. Wij helpen je om je account alsnog te activeren. Let op: je abonnement is definitief beëindigd als je een bevestiging hebt ontvangen met de einddatum van je contract. 

Nee, de tarieven mogen jaarlijks door de sportlocatie worden verhoogd (CBS-indexering)

Nee, een opzegging dien je altijd bij benVitaal door te geven. Enkel bij een ontvangen bevestiging van benVitaal is je abonnement definitief beëindigd. Een opzegging die bij de sportlocatie kenbaar is gemaakt, verwerkt en bevestigd wordt niet met terugwerkende kracht door benVitaal verwerkt.

Nee, je Fit met Korting abonnement wordt automatisch verlengt. Je abonnement is vanaf dat moment maandelijks opzegbaar, rekening houdend met 1 volledige kalendermaand opzegtermijn.

Ja, dat kan bij ziekte, zwangerschap of lang verblijf in het buitenland. De maximale termijn voor het opschorten is 6 maanden en gaat in overleg met het sportcentrum. Opschorten wegens vakantie is niet mogelijk! De einddatum van je contract wordt opgeschoven met de duur van de opschorting. Opschorten met terugwerkende kracht is niet mogelijk. Om je abonnement op te schorten dien je een mail te sturen naar fitmetkorting@benvitaal.nl. Vergeet niet de zwangerschapsverklaring, medische verklaring of bewijs van verblijf buitenland toe te voegen. De vertrouwelijke gegevens mag je onleesbaar maken.

Ja, een upgrade is altijd mogelijk. Een downgrade kan enkel wanneer jouw contract vaste periode is verstreken of in overleg met jouw sportcentrum.

Ja, je kunt overstappen na je contract vaste periode. Houdt rekening met de volledige kalendermaand opzegtermijn bij je huidig sportcentrum. Om over te stappen dien je een verzoek te sturen naar fitmetkorting@benvitaal.nl

Stuur gerust een mail naar fitmetkorting@benvitaal.nl of bel naar 043-3068066 dan zullen wij je vraag beantwoorden.

FAQ Coaching

Bij het maken van de afspraak heb je een afspraakbevestiging per mail ontvangen waarin de locatie vermeld staat. De afspraak kan online plaatsvinden, op locatie bij je werkgever of op locatie bij benVitaal. Kun je het daar niet vinden? Neem contact op via de contactgegevens uit de afspraakbevestiging.

Geen probleem! Plan een nieuwe afspraak in op de gewenste dag en tijd en stuur ons een mailtje met welke afspraak je wilt annuleren.

Neem contact met ons op via de contactgegevens uit de afspraakbevestiging.

Neem contact met ons op via het contactformulier of telefonisch en dan bespreken we de mogelijkheden. Er zijn verschillende mogelijkheden om gratis gebruik te maken van coaching (bijvoorbeeld via je zorgverzekering of wisselende subsidies vanuit de overheid). Bij een particulier coachtraject bieden wij altijd de mogelijkheid tot een vrijblijvend kennismakingsgesprek met een van onze coaches. In dat gesprek kan gezamenlijk het gewenste traject worden uitgestippeld.

Nee, een kosteloos coach traject is niet vrijblijvend. Er is altijd een partij die de kosten voor dit traject betaalt. Dit kan je werkgever zijn, een subsidie vanuit de overheid, het UWV of de zorgverzekeraar. Er zijn altijd voorwaarden aan een traject verbonden en je kunt daarom niet zomaar afhaken tijdens het coach traject.

Wij gaan vertrouwelijk met jouw gegevens en eventuele meetresultaten om. De dingen die jij bespreekt met de coach blijven tussen jou en de coach. Kijk voor meer informatie over ons privacy beleid in onze privacy statement

Wij zijn voor zorg die valt onder de WKKGZ aangesloten bij Klachtenportaal Zorg. Het protocol vraagt je om eerst de klacht te bespreken met de zorgverlener. Heb je dit al gedaan?
Als je er na het bespreken van je klacht niet uit komt dan kan zowel jij als cliënt en wij als zorgaanbieder contact opnemen met Klachtenportaal Zorg via info@klachtenportaalzorg.nl. Een formulier invullen op de website kan ook, deze vind je op www.klachtenportaalzorg.nl. Geef in je contact ons ID lidmaatschap op 12680.  Kijk voor meer informatie op de site van Klachtenportaal Zorg.

Heb jij een coachtraject gevolgd via bij benVitaal en ben je niet tevreden over de organisatie van dit traject of over de coaching? Of ben jij de contactpersoon binnen een bedrijf voor een project in samenwerking met benVitaal en ben je niet tevreden over de coördinatie en uitvoering van dit project? Dat vinden we vervelend om te horen! We raden je aan om eerst contact te zoeken met de betrokken projectmanager of betrokken coach van benVitaal. Binnen twee weken neemt een onafhankelijk persoon van benVitaal contact met jou. Samen gaan we proberen om binnen 4 weken een oplossing te zoeken voor de klacht. Hoe we de klacht willen oplossen, koppelen we binnen zes weken na het indienen van de klacht aan jou terug. Als we daar samen niet uitkomen, dan vragen we hulp van een externe partij – al willen we dat natuurlijk graag voorkomen.

Meer informatie

Vereist
Vereist
Vereist
Vereist